Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Rozmiar czcionek: A A+ A++ | Zmień kontrast

Z matematyką wyGRAsz!

Ta strona poświęcona jest innowacji pedagogicznej "Z matematyką wyGRAsz!" prowadzonej w tym roku w kilku klasach naszej szkoły. Zapraszamy do odwiedzenia strony na Facebooku dotyczącej tego projektu https://www.facebook.com/grajmynamatematyce

"Polowanie na robale"

Na ostatnich dwóch lekcjach 25.02 i 04.03.2022r. uczniowie biorący udział w projekcie mieli okazję zagrać w grę "Polowanie na robale". Dzięki wydawnictwu Egmont Polska mamy tą grę w wersji "Deluxe" to znaczy, że jeszcze czekają na nas wszystkie dodatki :) Gra Reinera Knizi opiera się na mechanice "push your luck" czyli jak bardzo jesteś w stanie zaryzykować? ;) naszym zadaniem jest zebrać jak najwięcej robaczków, natomiast jeśli za tworzenie gry zabiera się matematyk, to wiemy, że będzie jej tam ukrytej sporo. Gra jest świetną zabawą, a dodatkowo fantastycznie pozwala analizować i szacować prawdopodobieństwo. Okazuje się, że odrobina negatywnej interakcji przy podbieraniu sobie kafelków zachwyciła nastolatków, wywołała dużo śmiechu i emocji. Uczniowie zgodnie stwierdzili, że ta gra jest rewelacyjna!
Dziękujemy wydawnictwu Egmont za wspaniałe wsparcie naszego projektu :)
   
 
   

"Ubongo 3d"

Początek nowego roku był trochę utrudniony i przerywany nauką zdalną.
 
14.01.2021 uczniowie biorący udział w projekcie mieli okazję rozwijać wyobraźnię przestrzenną z grą "Ubongo 3d". Jest to jedna z gier która pobudza szare komórki i wymaga maksymalnego skupienia. Dopasowywanie przestrzennych klocków bywa rewelacyjnym ćwiczeniem matematycznym. Tym razem przed uczniowie mieli wyzwanie, aby wykonać jak najwięcej zadań umieszczonych na kartach. Poradzili sobie świetnie! Rekordzistom udało się rozwiązać ponad 20 zagadek o różnym stopniu trudności ?
Dziękujemy wydawnictwu Egmont Polska za wsparcie naszego projektu ?
 
 
Po feriach czekała nas jeszcze przez chwilę nauka zdalna. W ramach naszego projektu oprócz aplikacji do gry Rummikub https://rummikub-apps.com/ poznaliśmy też inną grę logiczno - strategiczną https://pentolla.com/play/. Należy w niej pozbyć się jak najszybciej swoich klocków, pamiętając, że każdy kolejny który dokładamy musi się stykać wierzchołkiem z innym naszym klockiem już położonym na planszy. Uważajcie na przeciwników! Będą się starali utrudnić nam to zadanie! W wersji planszowej szukajcie tej gry pod nazwą "Blokus".
W grze online nie trzeba zakładać konta, można zalogować się jako gość, a także skorzystać z opcji gry z komputerem. Gra świetnie ćwiczy wyobraźnię przestrzenną, logiczne myślenie i budowanie strategii.
"Rummikub"
 
Jak sobie poradzić z projektem planszówkowym w przypadku zajęć online? Biorąc pod uwagę to, jak wyglądał poprzedni rok szkolny, co zrobić gdy zajdzie potrzeba edukacji zdalnej? Z pomocą przyszła nam rewelacyjna gra Rummikub :) wersja online tej gry, świetnie zrobiona, dopracowana, bez zbędnych fajerwerków, z darmowym dostępem na stronie: https://rummikub-apps.com/ lub jako aplikacja na telefon lub tablet. Czy zastąpi nam klasyczne klocki do których siadamy przy stole? Nie :) ale gdy macie korzystać z jakichś aplikacji, to jest to jedna z tych, które są super! :)
 
Sama gra rozwija fenomenalnie logiczne myślenie, planowanie ruchów, czasem możemy wykonać bardzo długie i skomplikowane operacje, dzięki którym przechylimy szalę zwycięstwa na swoją stronę i pozbędziemy się swoich kafelków :) tu zabierzemy, tam dołożymy, tu porozdzielamy i nagle okazuje się, że jest coś, co jesteśmy w stanie zrobić - rewelacyjny trening dla naszych mózgów! Kto jeszcze nie zna tej gry, to baaaardzo polecamy! 
 
W piątek 19.11.2021r. , w związku z kwarantanną wszystkich klas biorących udział w projekcie, zorganizowaliśmy lekcję z grami w nietypowy sposób - skorzystaliśmy z wirtualnych pokoi i możliwości grania ze znajomymi poprzez wygenerowanie kodu :) klasyczne kafelki czekają na nas i jak tylko będziemy mieli okazję, to zagramy w tą grę w szkole tradycyjnie, ale jak widać jesteśmy przygotowani na wszystkie ewentualności :D
Ps. Ehh tylko zdjęć z rozgrywek nie ma jak zrobić ;)

"Park niedźwiedzi"

Na dwóch ostatnich lekcjach naszego projektu (22 i 29.10.2021 r.) wszystkie klasy biorące w nim udział miały okazję zagrać w "Park Niedźwiedzi" (Wydawnictwa Lacerta ). To niesamowita gra planszowa, w której dzięki logicznemu myśleniu, analizowaniu i odpowiedniemu planowaniu ruchów możemy zdecydowanie zwiększyć swoje szanse na wygranie. A dzieje się to w trakcie budowania swojego własnego parku dla niedźwiadków z kolorowych elementów przypominających klocki "Tetris" :) Ta gra dała nam ogromnie dużo pozytywnych emocji, pobudziła do zdrowej rywalizacji (niektórych uczniów nawet bardzo ;) ), zaspokoiła potrzebę zabawy i jednocześnie pozwoliła rozwijać umiejętności analityczne.
 
Dziękujemy serdecznie Wydawnictwu Lacerta za wsparcie naszego projektu :)

"Azul" i "Park niedźwiedzi"

Na ostatnich zajęciach związanych z projektem (15.10.2021r.) graliśmy w gry "Azul" i "Park niedźwiedzi" (Wydawnictwo Lacerta) . Zasady pierwszej gry już znaliśmy, więc tym razem czekała nas przyjemna, pełna rozgrywka. Druga gra początkowo zaskakuje mnogością elementów, natomiast sama rozgrywka ma tak proste zasady, że po chwili wszystko staje się jasne. Naszym zadaniem jest wybudowanie najwyżej punktowanego parku dla różnych gatunków niedźwiedzi. Musimy dopasowywać elementy, z wyprzedzeniem planować przestrzeń i myśleć strategicznie. Jeśli zrobimy to odpowiednio szybko, może będziemy mogli wybudować cenny pomnik niedźwiadka? ;) Bardzo ładnie wydana gra, z trwałymi elementami, zachwyciła wszystkie grupy które miały okazję w nią zagrać. Na kolejnej lekcji już wszyscy uczniowie biorący udział w projekcie będą mieli taką szansę :)

Dziękujemy Wydawnictwu Lacerta za wsparcie naszego projektu :)

Ćwiczymy logiczne myślenie z grą Azul!

        W piątek 1.10.2021 r. wszystkie grupy biorące udział w projekcie miały okazję pierwszy raz zagrać w grę Azul wydawnictwa Lacerta. To przepiękna gra, która doskonale potrafi rozwijać logiczne myślenie, analizowanie i budowanie strategii. Kolorowe kafelki musimy układać na planszy tak by zdobyć jak najwięcej punktów. Dużo myślenia, kombinowania i liczenia co nam się bardziej opłaca. Świetna gra na początek planszówkowej przygody dla graczy w każdym wieku.

        Dziękujemy bardzo Wydawnictwu Lacerta za wsparcie naszego projektu :)

Wyjątkowa planszówka Ubongo 3d!

        Wyobraźnia przestrzenna to umiejętność dopasowywania elementów bez konieczności manewrowania nimi. Przez odpowiednie ćwiczenia, zabawy lub zadania może zostać bardzo dobrze rozwinięta. Rewelacyjnie może do tego posłużyć gra "Ubongo 3D" wydawnictwa Egmont Polska. Zasady są bardzo proste: weź swoje osiem różnych klocków, wybierz z nich trzy lub cztery zaznaczone na karcie i na odpowiednim polu zbuduj z nich dwupoziomowy murek. Samo dopasowywanie elementów jest już bardzo dobrym ćwiczeniem dla naszego mózgu. Często wydaje się, że "tego się nie da zrobić", a chwilę później klocki nagle wpasowują się idealnie w swoje miejsca. Czy ta gra wciąga? Baaaardzo! Została przetestowana na dzieciach, nastolatkach i dorosłych - wszystkim się podobała. Satysfakcja gdy nam się uda wykonać zadanie ogromna. W piątek 17.09.2021r. wszystkie klasy biorące udział w projekcie mogły się zapoznać z tą grą. Nie graliśmy jeszcze na czas, ale spróbujemy tego następnym razem :)

        Dziękujemy wydawnictwu Egmont Polska za wspaniałe wsparcie naszego projektu!

Dot Day!

         Dziś (15.09.2021r.) obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki.  Oprócz zadań matematycznych z Kropką w tle rozpoczęliśmy też innowację "Z matematyką wyGRAsz!". Uczniowie klas 7A, 7E i 8B naszej szkoły będą uczestniczyć w cyklu lekcji z wykorzystaniem ciekawych gier planszowych rozwijających kompetencje matematyczne. Jeśli kropka, to wybór był oczywisty: gra PUNTO wydawnictwa REBEL.pl Łatwe do opanowania zasady i przyjemna, szybka rozgrywka. Ćwiczyliśmy logiczne myślenie, analizę sytuacji, ale trochę szczęścia też się przydało. Dziękujemy wydawnictwu REBEL.pl za wsparcie naszej innowacji, do gry PUNTO na pewno jeszcze wrócimy.

         Zapraszamy do polubienia strony na Facebooku gdzie będą się pojawiały różne informacje dotyczące tego projektu https://www.facebook.com/grajmynamatematyce


Kalendarium

Lista wydarzeń w miesiącu Listopad 2024 1 wydarzeń w tym miesiącu

Imieniny

WAŻNE DATY

Zebrania z rodzicami:

11.09, 14.11, 17.12 (dla Rodziców uczniów zagrożonych oraz innych zainteresowanych), 30.01, 26.03, 7.05.

Egzaminy uczniów klas VIII:

13, 14, 15.05.25r.

Dni dyrektorskie:

2.01.25r., 3.01.25r.,2.05.25r.

Pierwszy semestr trwa od 2.09.24r. – 22.01.2025r.

Drugi semestr trwa od 23.01.25r. – 27.06.25r.

Zakończenie klasyfikacji za I semestr: 17 stycznia 2025r.

Rada klasyfikacyjna: 22 stycznia 2025r.

Rada podsumowująca: 20 luty 2025r.

Zakończenie klasyfikacji za  II semestr: 16 czerwca 2025r.

Rada klasyfikacyjna: 18 czerwca 2025r.

Rada podsumowująca: 24 czerwca 2025r.

 Zimowa przerwa świąteczna: 23-31.12.24r.

Ferie zimowe: 03-16.02.25r.

Wiosenna przerwa świąteczna: 17-22.04.25r.

Zakończenie roku szkolnego: 27.06.2025r.